Anadolubank Logo
×
Bireysel   Kurumsal  
Başvuru ve Parola İşlemleri Kredi Karti
Ekstre Goruntuleme




DİJİTAL BANKACILIK » İNTERNET ŞUBE » GÜVENLİK

Güvenlik

Anadolubank Olarak Sorumluluklarımız Kapsamında Yaptıklarımız

Sanal Klavye

Sanal Klavye, İnternet Şube'ye girişte size ilave güvenlik sağlayan bir özelliktir. Klavyenizde bastığınız tuşları tespit etmeye yönelik virüs ve zararlı yazılımlara karşı geliştirilmiştir. Bilgisayar klavyesindeki tuşları kullanmadan, fare kullanarak ekrandan giriş yapılmasına olanak sağlar. Kullanıcı Kodu ile şifrenizi girerken Sanal Klavye'yi kullanarak söz konusu virüs ve zararlı yazılımlardan korunabilirsiniz.

Parola ve Şifre

İnternet Şube’ye kullanıcı kodu, parola ve tek kullanımlık şifre ile yapabilirsiniz. İlk ekranda şirket kodunuz (Kurumsal hesaplar için geçerlidir.), müşteri numaranız (Ortak hesaplar için geçerlidir.), kullanıcı kodunuz ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra açılan yeni ekranda, tercihiniz doğrultusunda belirlenen bir yöntem ile oluşturulan tek kullanımlık şifreyi girmeniz gerekiyor.

Anında Bilgilendirme ve İşlem Sınırları

Yapacağınız belirli tutar para transferlerinde, sistemde kayıtlı telefonunuza uyarı mesajı gelecek ve yapılan işlem hakkında anında bilgilendirileceksiniz.

Anadolubank'ın teknik altyapısı ve işlem türüne göre gerçekleştirilmesi mümkün olamayan ve süreli işlemler, bankamız tarafından belirlenen işlem saatleri ve limitleri içerisinde yapılacaktır.

Kesintisiz Hizmet

Anadolubank, mücbir sebepler ve beklenmeyen haller dışında mobil bankacılık hizmetlerini 7 gün ve 24 saat süre ile açık tutacaktır. Müşterilerimizi, bu durumların dışında kalan sistemsel ve/veya güncelleme çalışmaları kapsamında olabilecek planlı kesintiler hakkında Anadolubank Resmi İnternet Sitesi üzerinden yapacağımız duyuru ile bilgilendireceğiz.


Güvenlik Kapsamında Sunduğumuz Hizmetler

Tek Kullanımlık Şifre (OTP) Uygulamaları (SMS OTP/ Anadolubank Şifreci)

OTP, her kullanıldığında size özel, yeni ve belirli bir süre için geçerli olan tek kullanımlık şifre oluşturur. Oluşturduğunuz tek kullanımlık şifreler başka hiçbir kullanıcı tarafından tekrar kullanılamaz ve belirli bir süre için geçerlidir. Bu süre aşıldığında geçersiz hale gelerek giriş yapılmasını engeller.  Bu sayede İnternet Şube’den güvenli olarak işlem yapabilirsiniz.

İnternet Şubesi’ne kullanıcı kodu, parola ve tek kullanımlık şifre ile yapabilirsiniz. İlk ekranda şirket kodunuz (Kurumsal hesaplar için geçerlidir.), müşteri numaranız (Ortak hesaplar için geçerlidir.), kullanıcı kodunuz ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra açılan yeni ekranda, tercihiniz doğrultusunda belirlenen bir yöntem ile oluşturulan tek kullanımlık şifreyi girmeniz gerekiyor. Tek Kullanımlık Şifre, size özel ve belirli bir süre için geçerli olan bir şifredir. tek kullanımlık şifreler başka hiçbir kullanıcı tarafından tekrar kullanılamaz ve belirli bir süre için geçerlidir. Bu süre aşıldığında geçersiz hale gelerek giriş yapılmasını engeller. Böylece İnternet Şube’den güvenli olarak işlem yapabilirsiniz.

  • SMS OTP
    İnternet Şube girişleriniz için farklı bir giriş yöntemi belirlemediyseniz, SMS OTP ile tek kullanımlık şifrenizi SMS yoluyla alabilirsiniz.
  • Anadolubank Şifreci (Cep Telefonu OTP Uygulaması)
    Anadolubank Şifreci mobil uygulaması ile İnternet Şube giriş ve bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirirken kullanabileceğiniz tek kullanımlık şifreleri üretebilirsiniz. Bu uygulama ile üretilen şifreler tek kullanımlık olduğu için bir kez kullanıldıktan sonra geçersiz hale gelecektir. Bu uygulamaya da tarafınızca belirlenen PIN ile giriş yapabilirsiniz.
    Dikkat Etmeniz Gerekenler
    Anadolubank Şifreci uygulamasını kullanırken, aşağıdaki noktalara dikkat etmeniz gerektiğini önemle hatırlatmak isteriz:
    • Uygulama ilk kurulumda, cihaz üzerinde aktif hala getirmeniz gerekiyor. Bu nedenle uygulamayı yalnızca kendi sahip olduğunuz cihazlara kurmalısınız. Farklı bir cihaza uygulamayı kurup aktive ettiğiniz takdirde, bu cihazı kullanan kişi de sizin hesabınız için tek kullanımlık şifreler üretebilir.
    • Akıllı telefonunuz kaybolduğunda ya da çalındığında en kısa sürede Anadolubank Çağrı Merkezimizi (0 850 222 55 50) arayarak uygulamanızı kullanıma kapattırabilirsiniz.
    • Uygulama ile üretilen şifreler size özeldir; bu sebeple şifrelerinizi bankamız personeli dahil hiç kimseyle paylaşmayınız.

Güvenliğiniz için dikkat etmeniz gereken genel konular

Dolandırıcılık yöntemleri, zamana ve teknolojiye bağlı olarak hızlı bir şekilde değişiyor. Çeşitli banka ve finans kurumları tarafından gönderilmiş gibi görünen sahte e-postalar ise son günlerde internet üzerinde en sık kullanılan dolandırıcılık biçimi olarak öne çıkıyor. Bu sahte e-postalarda verilen bağlantı adresleri aracılığı ile sizlerden, kişisel bilgiler, kart bilgileri ve şifreleri ile internet şubesi şifreleri istenebilir. Bu tür eylemler internet üzerinden yapılan dolandırıcılık girişimleri olduğunu aklınızdan çıkarmayınız. Bu tür e-postalara kesinlikle yanıt vermeyiniz ve istenen bilgileri kesinlikle girmeyiniz.

Anadolubank, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmadığı gibi ve müşterilerinden kişisel bilgilerini bu yol üzerinden talep etmez.

Anadolubank İnternet Şubesi'ni kullanmak istediğinizde tarayıcınıza sadece www.anadolubank.com.tr adresini yazınız.

Müşterilerimiz, imzalamış oldukları Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi içeriğindeki İnternet Bankacılığı ve OTP Kullanımı ile ilgili hükümler başta olmak üzere sözleşme genelindeki tüm maddelerden sorumludur. Bu kapsamda imzalamış olduğunuz Anadolubank Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi'nde yer alan hususları dikkatlice okuyup, gereğince bilgi sahibi olunuz.


E-Postalarınızın Güvenliği

Size gönderilen e-postalarda bulunan herhangi bir bağlantıya tıklayarak veya farklı sayfalardan direkt yönlendirilme yöntemiyle Anadolubank İnternet Şubesi'ne giriş yapmayınız. Anadolubank İnternet Şubesi'ne sadece www.anadolubank.com.tr adresi üzerinde bulunan Anadolubank İnternet Şubesi "GİRİŞ" bağlantısını kullanarak giriniz.


ANADOLUBANK İnternet Şubesi Güvenliği

  • Halka açık bilgisayarlarda, hesap bilgilerinizi ve kişisel şifrelerinizi ele geçirmek amacıyla kullanılan çeşitli zararlı yazılımların yüklenmiş olması riski bulunuyor. İnternet bankacılığı işlemlerinizi, güvenliğinden emin olmadığınız halka açık alanlardan (İnternet kafe, restoran vb.) ya da başkalarına ait bilgisayarlardan yapmayınız.
  • Dijital sertifika yüklemeniz için telefonunuza hiçbir zaman bağlantı adresi gönderilmez. Buna benzer, şüphe uyandıran durumlarla karşılaşırsanız kesinlikle işlem yapmayınız ve lütfen 0 850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezimizi arayınız.
  • Son dönemde ortaya çıkan bazı zararlı yazılımlar, bilgisayar klavyesinde basılan her tuşun kaydedilmesini sağlar. Özellikle bilgisayarların çoklu kullanıldığı yerlerde kullanılan bu tip yazılımlardan olumsuz etkilenmemek için Anadolubank İnternet Şubesi'ne giriş sırasında "Sanal Klavye" uygulamasını kullanılmanızı tavsiye ederiz. Bu uygulama, Anadolubank İnternet Şubesi parola ve şifre bilginizi "sanal klavye" üzerindeki tuşları mouse ile tıklayarak girmenizi sağlar.
  • Anadolubank İnternet Şubesi’ne (İlk kullanım dışında) girerken ŞİFRE sahasının üstünde Adınızı, Soyadınızı ve Son İşlem zamanınızı göremiyorsanız, şifrenizi GİRMEYİNİZ. Böyle bir durumla karşılaşırsanız, 0 850 222 55 50 no.lu Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi veriniz.
  • İnternet Şubesi kullanıcı kodu ya da parola gibi size özel bilgileri kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşmayınız. Bu bilgileri yazılı olarak saklamayınız.
  • Hatırlamanızın daha kolay olacağını düşünerek ad, soyad, doğum tarihi, telefon numarası gibi bilgileri parola olarak kullanmayınız.
  • Anadolubank İnternet Şubesi'ne girdiğinizde adres satırının bir bölümünün (Google Chrome, Mozilla Firefox) ya da tamamının (Microsoft IE) yeşil olması gerekmektedir. Adres satırında bulunan "Anadolubank A.Ş." bölümüne tıkladığınızda Anadolubank'ın güvenlik sertifikası açılacaktır. Lütfen sertifika detaylarını inceleyiniz ve sayfanın Anadolubank'a ait olduğundan emin olunuz. Güvenlik önlemlerinden tam olarak yararlanabilmeniz için browser (tarayıcı) versiyonunuzun güncel olması gerekir.
  • İnternet Şubesi'nden çıkarken mutlaka "Çıkış" butonunu kullanınız ve İnternet Şubesi'nden çıktığınızdan emin olduktan sonra pencereyi kapatınız. İnternet Şubesine giriş yapmış haldeyken bilgisayarınızdan ayrılmayınız. Ayrılmanız gerekiyorsa İnternet Bankacılığı ortamından mutlaka çıkış yapınız.
  • Anadolubank çalışanları hiçbir zaman sizden şifre ya da parolanızı söylemenizi talep etmez. Böyle bir taleple karşılaşırsanız lütfen 0 850 222 55 50 no.lu Çağrı Merkezimizi arayarak durumu bildiriniz.
  • Hesabınızda olağandışı bir hareket olduğundan şüpheleniyorsanız 0 850 222 55 50 no.lu Çağrı Merkezimizi arayarak Anadolubank ile irtibata geçiniz.
  • Telefonunuzun SIM kartı bilginiz dışında bloke olursa derhal operatörünüzle 0 850 222 55 50 no.lu Çağrı Merkezimizi arayarak Anadolubank ile irtibata geçiniz.


Bilgisayarınızın Güvenliği

  • Bilgisayarınızda kurulu güncel bir antivirüs yazılımı olmasına dikkat ediniz. Antivirüs yazılımları, sisteminizi bilinen virüslerden ve olası saldırılardan korur. Antivirüs yazılımınızı sürekli olarak güncellenmeli ve özellikle internet ortamında dosya indirirken çalışır halde tutulmalısınız. Disket, CD, DVD ya da çevrimiçi ortamlardan bilgisayarınıza program yüklemeden önce indirdiğiniz ya da yükleyeceğiniz dosyaları mutlaka virüs tarama programından geçiriniz.
  • Bilgisayarınızda kişisel güvenlik duvarı (firewall) yazılımının kurulu olması, güvenliğinize olumlu katkı sağlayan bir unsurdur. Bu yazılımlar, bilgisayarınızda bulunan dosya veya bilgilerin başka bir kullanıcıya sizin bilginiz olmadan gönderilmesini ve bilgisayarınıza uzaktan erişilmesini engeller..
  • Kullandığınız tarayıcının güvenlik yamalarını mutlaka yükleyiniz. Bu tür güvenlik güncellemelerini kontrol etmek için kullandığınız tarayıcının yayımcısının internet sitesinde bulunan "Download" sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İnternet Şubesi kullanım güvenliğinizin herhangi bir biçimde olumsuz etkilendiğini düşünüyorsanız hemen 0 850 222 55 50 no.lu Çağrı Merkezimizi arayınız.


TBB Bildirisi

Türkiye Bankalar Birliği tarafından hazırlanan bildiridir.

Güvenlik Uyarısı

  • Kolay tahmin edilebilecek şifreler oluşturmaktan kaçınınız. Şifrelerinizi, bankamız personeli de dahil olmak üzere kimseyle paylaşmayınız.
  • Bankacılık uygulamalarından çıkarken daima “Çıkış Yap” butonunu kullanınız.
  • Her zaman bilgisayarınızı/telefonunuzu şifre ile kitleyerek kullanınız.
  • Günlük işlem limitlerinizi belirleyiniz.
  • Anadolubank adı ve logosu taşıyor olsa bile içeriğinde kişisel bilgiler talep edilen e-postalara karşı dikkatli olunuz. Kişisel bilgileriniz veya şifreniz ile ilgili işlemler hiçbir şekilde e-posta yoluyla yapılmamaktadır. Böyle bir durumla karşılaşırsanız lütfen hemen 0 850 222 55 50 no.lu Çağrı Merkezimizi arayınız.
  • Tarih - Zaman Kısıtlama, IP Kısıtlama, İşlem Kısıtlama gibi ek güvenlik uygulamalarımızdan faydalanınız.
  • Uygulama marketinde bulunmayan uygulamaları mobil cihazınıza yüklemeyiniz.
  • Jailbreak, homebrew gibi güvenliğinizi tehlikeye düşürebilecek işlemleri uygulamayınız.
  • Kullandığınız tüm cihazların işletim sistem sürümünü güncel tutunuz.