Dijitale Özel Hoş geldin Faizi ile Renkli Hesap açın, kazanmaya hemen başlayın!

Güvenlik

Tüm bilgileriniz ve hesaplarınız Anadolubank ile emin ellerde!

Anadolubank Olarak Sorumluluklarımız Kapsamında Yaptıklarımız
Parola ve Şifre/Anlık Bildirim 

İnternet Şube’ye kullanıcı kodu, parola ve tek kullanımlık şifre/anlık bildirim ile yapabilirsiniz. İlk ekranda şirket kodunuz (Kurumsal hesaplar için geçerlidir.), müşteri numaranız (Ortak hesaplar için geçerlidir.), kullanıcı kodunuz ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra açılan yeni ekranda, Anadolubank Mobil aktif kullanıcısı iseniz telefonunuza gönderilen anlık bildirimi onaylamanız gerektiğini belirten bir yazı, değilseniz tarafınıza iletilen şifreyi girmeniz için oluşturulmuş bir alan gözükecektir. Giriş işleminizi tamamlamak için yönlendirmeleri takip etmeniz gerekmektedir.

İşte İnternet Şube’ye girmek bu kadar kolay!

Anında Bilgilendirme ve İşlem Sınırları

İnternet Şube ve Anadolubank Mobil ‘Profilim’ menüsü üzerinden bildirim ayarlarınızı yaparak, EFT ve Havale gibi para transferi işlemleriniz hakkında sistemimizdeki kayıtlı telefonunuza bilgilendirme mesajı gönderilmesini talep edebilirsiniz.

Anadolubank'ın teknik altyapısı ve işlem türüne göre gerçekleştirilmesi mümkün olamayan ve süreli işlemler, bankamız tarafından belirlenen işlem saatleri ve limitleri içerisinde yapılacaktır.

Kesintisiz Hizmet

Anadolubank, mücbir sebepler ve beklenmeyen haller dışında mobil bankacılık hizmetlerini 7 gün ve 24 saat süre ile açık tutacaktır. Müşterilerimizi, bu durumların dışında kalan sistemsel ve/veya güncelleme çalışmaları kapsamında olabilecek planlı kesintiler hakkında Anadolubank Resmi İnternet Sitesi üzerinden yapacağımız duyuru ile bilgilendireceğiz.

Güvenlik Kapsamında Sunduğumuz Hizmetler
Tek Kullanımlık Şifre Uygulaması SMS OTP/Anlık Bildirim

OTP, her kullanıldığında size özel, yeni ve belirli bir süre için geçerli olan tek kullanımlık şifre oluşturur. Oluşturduğunuz tek kullanımlık şifreler başka hiçbir kullanıcı tarafından tekrar kullanılamaz ve belirli bir süre için geçerlidir. Bu süre aşıldığında geçersiz hale gelerek giriş yapılmasını engeller.   

SMS OTP (SMS ile Doğrulama) 

Anadolubank Mobil aktif kullanıcısı değilseniz, İnternet Şube girişlerinizde SMS OTP (SMS ile Doğrulama) ürününü kullanabilir, giriş için gerekli olan tek kullanımlık şifrenizi SMS ile alabilirsiniz.

Anlık Bildirim

01.01.2021 tarihi itibarıyla Anadolubank Mobil aktif kullanıcısı iseniz, İnternet Şube girişlerinizde anlık bildirim özelliğini kullanmanız yasal bir zorunluluktur. Anadolubank Mobil Güvenlik sayfasında da detaylı anlatıldığı üzere Anadolubank Mobil kullanıcıları ilk girişlerinde kendilerine iletilen aktivasyon kodunu girerek, cihazları ile Anadolubank Mobil’i eşleştirmektedir. Bu eşleşme sonrası İnternet Şube’ye giriş yapmak istediğinizde, tarafınıza SMS OTP (SMS ile Doğrulama) yönlendirmek yerine, uygulama üzerinden anlık bildirim göndererek güvenliğinizi sağlıyoruz.

Güvenlik Resmi ve Güvenlik Soruları

İnternet Şube’ye yapacağınız ilk girişinizde, kimlik doğrulama aşamalarını tamamladıktan sonra bir güvenlik resmi seçmeniz ve sizlere yöneltilen güvenlik sorularını ekranda belirtilen yönlendirmeler doğrultusunda doldurmanız beklenmektedir.

Güvenlik resmi, İnternet Şube’ye yapacağınız her girişinizde karşınıza çıkacaktır. Girişte gördüğünüz güvenlik resmi, daha önce seçmiş olduğunuz resim değil ise Çağrı Merkezimiz ile görüşmeniz gerekmektedir. Güvenlik soruları ise özellikle Çağrı Merkezi üzerinden gerçekleştirmek istediğiniz işlemlerde, bir kimlik doğrulama unsuru olarak kullanılacaktır.

Güvenliğiniz için dikkat etmeniz gereken genel konular
  • Dolandırıcılık yöntemleri, zamana ve teknolojiye bağlı olarak hızlı bir şekilde değişiyor. Çeşitli banka ve finans kurumları tarafından gönderilmiş gibi görünen sahte e-postalar ise son günlerde internet üzerinde en sık kullanılan dolandırıcılık biçimi olarak öne çıkıyor. Bu sahte e-postalarda verilen bağlantı adresleri aracılığı ile sizlerden, kişisel bilgiler, kart bilgileri ve şifreleri ile internet şubesi şifreleri istenebilir. Bu tür eylemler internet üzerinden yapılan dolandırıcılık girişimleri olduğunu aklınızdan çıkarmayınız. Bu tür e-postalara kesinlikle yanıt vermeyiniz ve istenen bilgileri kesinlikle girmeyiniz.
  • Anadolubank, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmadığı gibi ve müşterilerinden kişisel bilgilerini bu yol üzerinden talep etmez.
  • Anadolubank İnternet Şubesi'ni kullanmak istediğinizde tarayıcınıza sadece www.anadolubank.com.tr adresini yazınız.
  • Müşterilerimiz, imzalamış oldukları Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi içeriğindeki İnternet Bankacılığı ve OTP Kullanımı ile ilgili hükümler başta olmak üzere sözleşme genelindeki tüm maddelerden sorumludur. Bu kapsamda imzalamış olduğunuz Anadolubank Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi'nde yer alan hususları dikkatlice okuyup, gereğince bilgi sahibi olunuz.
E-Postalarınızın Güvenliği

Size gönderilen e-postalarda bulunan herhangi bir bağlantıya tıklayarak veya farklı sayfalardan direkt yönlendirilme yöntemiyle Anadolubank İnternet Şubesi'ne giriş yapmayınız. Anadolubank İnternet Şubesi'ne sadece www.anadolubank.com.tr adresi üzerinde bulunan Anadolubank İnternet Şubesi "GİRİŞ" bağlantısını kullanarak giriniz.

Anadolubank İnternet Şubesi Güvenliği
  • Halka açık bilgisayarlarda, hesap bilgilerinizi ve kişisel şifrelerinizi ele geçirmek amacıyla kullanılan çeşitli zararlı yazılımların yüklenmiş olması riski bulunuyor. İnternet bankacılığı işlemlerinizi, güvenliğinden emin olmadığınız halka açık alanlardan (İnternet kafe, restoran vb.) ya da başkalarına ait bilgisayarlardan yapmayınız.
  • Dijital sertifika yüklemeniz için telefonunuza hiçbir zaman bağlantı adresi gönderilmez. Buna benzer, şüphe uyandıran durumlarla karşılaşırsanız kesinlikle işlem yapmayınız ve lütfen 0 850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezimizi arayınız.
  • Son dönemde ortaya çıkan bazı zararlı yazılımlar, bilgisayar klavyesinde basılan her tuşun kaydedilmesini sağlar. Özellikle bilgisayarların çoklu kullanıldığı yerlerde kullanılan bu tip yazılımlardan olumsuz etkilenmemek için Anadolubank İnternet Şubesi'ne giriş sırasında "Sanal Klavye" uygulamasını kullanılmanızı tavsiye ederiz. Bu uygulama, Anadolubank İnternet Şubesi parola ve şifre bilginizi "sanal klavye" üzerindeki tuşları mouse ile tıklayarak girmenizi sağlar.
  • Anadolubank İnternet Şubesi’ne (İlk kullanım dışında) girerken ŞİFRE sahasının üstünde Adınızı, Soyadınızı ve Son İşlem zamanınızı göremiyorsanız, şifrenizi GİRMEYİNİZ. Böyle bir durumla karşılaşırsanız, 0 850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezimizi arayarak bilgi veriniz.
  • İnternet Şubesi kullanıcı kodu ya da parola gibi size özel bilgileri kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşmayınız. Bu bilgileri yazılı olarak saklamayınız.
  • Hatırlamanızın daha kolay olacağını düşünerek ad, soyad, doğum tarihi, telefon numarası gibi bilgileri parola olarak kullanmayınız.
  • Anadolubank İnternet Şubesi'ne girdiğinizde adres satırının bir bölümünün (Google Chrome, Mozilla Firefox) ya da tamamının (Microsoft IE) yeşil olması gerekmektedir. Adres satırında bulunan "Anadolubank A.Ş." bölümüne tıkladığınızda Anadolubank'ın güvenlik sertifikası açılacaktır. Lütfen sertifika detaylarını inceleyiniz ve sayfanın Anadolubank'a ait olduğundan emin olunuz. Güvenlik önlemlerinden tam olarak yararlanabilmeniz için browser (tarayıcı) versiyonunuzun güncel olması gerekir.
  • İnternet Şubesi'nden çıkarken mutlaka "Çıkış" butonunu kullanınız ve İnternet Şubesi'nden çıktığınızdan emin olduktan sonra pencereyi kapatınız. İnternet Şubesine giriş yapmış haldeyken bilgisayarınızdan ayrılmayınız. Ayrılmanız gerekiyorsa İnternet Bankacılığı ortamından mutlaka çıkış yapınız.
  • Anadolubank çalışanları hiçbir zaman sizden şifre ya da parolanızı söylemenizi talep etmez. Böyle bir taleple karşılaşırsanız lütfen 0 850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezimizi arayarak durumu bildiriniz.
  • Hesabınızda olağandışı bir hareket olduğundan şüpheleniyorsanız 0 850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezimizi arayarak Anadolubank ile irtibata geçiniz.
  • Telefonunuzun SIM kartı bilginiz dışında bloke olursa derhal operatörünüzle0 850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezimizi arayarak Anadolubank ile irtibata geçiniz.
Bilgisayarınızın Güvenliği
  • Bilgisayarınızda kurulu güncel bir antivirüs yazılımı olmasına dikkat ediniz. Antivirüs yazılımları, sisteminizi bilinen virüslerden ve olası saldırılardan korur. Antivirüs yazılımınızı sürekli olarak güncellenmeli ve özellikle internet ortamında dosya indirirken çalışır halde tutulmalısınız. Disket, CD, DVD ya da çevrimiçi ortamlardan bilgisayarınıza program yüklemeden önce indirdiğiniz ya da yükleyeceğiniz dosyaları mutlaka virüs tarama programından geçiriniz.
  • Bilgisayarınızda kişisel güvenlik duvarı (firewall) yazılımının kurulu olması, güvenliğinize olumlu katkı sağlayan bir unsurdur. Bu yazılımlar, bilgisayarınızda bulunan dosya veya bilgilerin başka bir kullanıcıya sizin bilginiz olmadan gönderilmesini ve bilgisayarınıza uzaktan erişilmesini engeller..
  • Kullandığınız tarayıcının güvenlik yamalarını mutlaka yükleyiniz. Bu tür güvenlik güncellemelerini kontrol etmek için kullandığınız tarayıcının yayımcısının internet sitesinde bulunan "Download" sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
  • İnternet Şubesi kullanım güvenliğinizin herhangi bir biçimde olumsuz etkilendiğini düşünüyorsanız hemen 0 850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezimizi arayınız.
TBB Bildirisi

Türkiye Bankalar Birliği tarafından hazırlanan bildiridir.

Güvenlik Uyarısı
  • Kolay tahmin edilebilecek şifreler oluşturmaktan kaçınınız. Şifrelerinizi, bankamız personeli de dahil olmak üzere kimseyle paylaşmayınız.
  • Bankacılık uygulamalarından çıkarken daima “Çıkış Yap” butonunu kullanınız.
  • Her zaman bilgisayarınızı/telefonunuzu şifre ile kitleyerek kullanınız.
  • Günlük işlem limitlerinizi belirleyiniz.
  • Anadolubank adı ve logosu taşıyor olsa bile içeriğinde kişisel bilgiler talep edilen e-postalara karşı dikkatli olunuz. Kişisel bilgileriniz veya şifreniz ile ilgili işlemler hiçbir şekilde e-posta yoluyla yapılmamaktadır. Böyle bir durumla karşılaşırsanız lütfen hemen 0 850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezimiziarayınız.
  • Tarih - Zaman Kısıtlama, IP Kısıtlama, İşlem Kısıtlama gibi ek güvenlik uygulamalarımızdan faydalanınız.
  • Uygulama marketinde bulunmayan uygulamaları mobil cihazınıza yüklemeyiniz.
  • Jailbreak, homebrew gibi güvenliğinizi tehlikeye düşürebilecek işlemleri uygulamayınız.
  • Kullandığınız tüm cihazların işletim sistem sürümünü güncel tutunuz.

Sürdürmek istediğimiz
çok şey var

Gelecek için de Detaylı Bilgi
Sürdürülebilirlik Yaklaşımımız

Sorumlu bankacılık anlayışı ile sürdürülebilirliği, Anadolubank vizyonuna, kurumsal tecrübeye ve kurum kültürüne entegre ederek, ekonomik, sosyal ve çevresel konuların eşit önemde olduğunu biliyor; çalışmalarımızda bir arada ele almaya önem veriyoruz.

Sürdürülebilirlik Faaliyetlerimiz

Gelecek nesillere daha iyi bir Dünya bırakabilmek amacıyla, gerçekleştirdiğimiz vegerçekleştireceğimiz çalışmalarımıza sürdürülebilirliği dahil ediyoruz.

Anadolubank logo
-- --