İşiniz İçin Nakit Yönetimi Tedarikçi Finansmanı Sistemi
Ticaret yapmanın pratik yolu: Tedarikçi Finansmanı Sistemi Ticaret yapmanın pratik yolu: Tedarikçi Finansmanı Sistemi

Ticaret yapmanın pratik yolu: Tedarikçi Finansmanı Sistemi

Tedarikçi Finansmanı Sistemi nedir?

Tedarikçi Finansmanı Sistemi; özellikle büyük iş hacmine sahip şirketlere düzenli olarak hammadde ve hizmet sağlayan tedarikçilerin, yaptıkları satışlardan elde edecekleri alacaklarını ihtiyaç duydukları anda alabilmelerine olanak tanır.  

Tedarikçiler, Tedarikçi Finansmanı Sistemi ile alacaklarına karşılık gelen nakit ihtiyaçlarını 
daha önceden belirledikleri vadede karşılayabilirken; alıcı tarafı ise yapacakları ödemeler için daha fazla esneklik kazanır. 

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’nin Avantajları

Tedarikçi için;
● Tahsis edilecek kredi limiti ile nakit sıkışıklıklarında tahsilat rahatlığı sağlar.
● Hızlı, kolay ve uygun maliyette finansman imkanı sunar.
● Çek ve senet ile yapılan tahsilatların, kanuni yaptırımlarından ve kaybolma, çalınma vb. risklerden kaynaklanabilecek muhtemel olumsuzlukları ortadan kaldırır.
● Çek, senet, havale, EFT vb. masraflarından tasarruf imkanı sağlar.
● Faturalı tahsilatların takibini kolaylaştırır.
● Operasyonel iş yükünü ve maliyetleri azaltır.

Alıcı için;
● Tedarik zincirinin daha hızlı ve güvenli çalışmasına olanak tanır.
● Piyasa koşullarına göre oluşan vade farkı maliyetlerine alternatif oluşturur.
● Operasyonel iş yükünü ve maliyetleri azaltırken bir yandan da zamandan kazandırır.
● Çek ve senet ile yapılan ödemelerin kanuni yaptırımlarından kaynaklanabilecek muhtemel olumsuzlukları ortadan kaldırır.

Tedarik Finansmanı Sistemi ile ilgili daha detaylı bilgi almak için size en yakın şubemizi ziyaret edebilir ya da 0850 222 5550 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezi’ni arayabilirsiniz.

Tedarikçi Finansmanı Sistemi (TFS) nedir? Kimler sistemden faydalanabilir?

Tedarikçi Finansmanı Sistemi, özellikle büyük iş hacmine sahip şirketlere düzenli olarak hammadde ve hizmet sağlayan tedarikçilerin yaptıkları satışlardan elde edecekleri alacaklarını ihtiyaç duydukları anda alabilmelerine olanak tanır.  

Tedarikçiler, Tedarikçi Finansmanı Sistemi ile alacaklarına karşılık gelen nakit ihtiyaçlarını 
daha önceden belirledikleri vadede karşılayabilirken; alıcı tarafı ise yapacakları ödemeler için daha fazla esneklik kazanır.

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’nin alıcı firma için avantajları nelerdir?

Tedarikçi Finansmanı Sistemi alıcılar için tedarik zincirinin daha hızlı ve güvenli çalışmasına imkan sağlar, piyasa koşullarına göre oluşan vade farkı maliyetlerine alternatif oluşturur, ödeme operasyonunun elektronik ortamda yapılması ile operasyonel verimlilik yaratır ve tedarikçiler ile uzun süreli çalışma imkânı tanır.

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’nin tedarikçi için avantajları nelerdir?

Tedarikçi Finansmanı Sistemi tedarikçiler için hızlı, kolay ve uygun maliyette finansman imkanı sağlar, ileri vadeli alacakların iskonto edilmesi ile likidite kolaylığı sunar, tahsilat işlemlerinin elektronik ortamda yapılması ile operasyonel verimlilik yaratır ve faturalı tahsilatların takibini kolaylaştırır.

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’ne fatura girişleri hangi yöntemlerle yapılabilir?

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’ne fatura yükleme işlemleri; e-posta, FTP, Webservis, İnternet Şube ya da Anadolubank Mobil üzerinden yapılabilir.

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’nde iskonto kredi kullandırımı hangi tarafta gerçekleştirilir?

Tedarikçi Finansmanı Sistemi’nde iskonto kredi kullandırımı, alıcı firma tarafından belirlenir. Talebe göre Alıcı Kredili veya Satıcı Kredili olarak gerçekleştirilebilir. Anadolubank’ta hibrit çalışma modeliyle tedarikçinin sisteme katılımı esnasında talebe göre aynı sistemde alıcı kredili veya satıcı kredili olarak tanım yapılabilir.

Anadolubank logo

Size daha iyi, hızlı ve güvenli bir kullanım sağlamak amacıyla web sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Ayrıntılı bilgi için Çerez Politikasını inceleyiniz.