Anadolubank Logo
×
Bireysel   Kurumsal  
Başvuru ve Parola İşlemleri Kredi Karti
Ekstre Goruntuleme




ANADOLUBANK » GÜVENLİK UYARILARI

GÜVENLİK

SORUMLULUKLARIMIZ - ANADOLUBANK INTERNET ŞUBESİ GÜVENLİK UYGULAMALARI İLE SİZE SUNDUKLARIMIZ

Parola ve Şifre/Anlık Bildirim

İnternet Şube’ye kullanıcı kodu, parola ve tek kullanımlık şifre/anlık bildirim ile yapabilirsiniz. İlk ekranda şirket kodunuz (Kurumsal hesaplar için geçerlidir.), müşteri numaranız (Ortak hesaplar için geçerlidir.), kullanıcı kodunuz ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra açılan yeni ekranda, Anadolubank Mobil aktif kullanıcısı iseniz telefonunuza gönderilen anlık bildirimi onaylamanız gerektiğini belirten bir yazı, değilseniz tarafınıza iletilen şifreyi girmeniz için oluşturulmuş bir alan gözükecektir. Giriş işleminizi tamamlamak için yönlendirmeleri takip etmeniz gerekmektedir.


Tek Kullanımlık Şifre Uygulaması SMS OTP/Anlık Bildirim

OTP, her kullanıldığında size özel, yeni ve belirli bir süre için geçerli olan tek kullanımlık şifre oluşturur. Oluşturduğunuz tek kullanımlık şifreler başka hiçbir kullanıcı tarafından tekrar kullanılamaz ve belirli bir süre için geçerlidir. Bu süre aşıldığında geçersiz hale gelerek giriş yapılmasını engeller.  

● SMS OTP (SMS ile Doğrulama)
Anadolubank Mobil aktif kullanıcısı değilseniz, İnternet Şube girişlerinizde SMS OTP (SMS ile Doğrulama)ürününü kullanabilir, giriş için gerekli olan tek kullanımlık şifrenizi SMS ile alabilirsiniz.

● Anlık Bildirim

01.01.2021 tarihi itibariyle Anadolubank Mobil aktif kullanıcısı iseniz, İnternet Şube girişlerinizde anlık bildirim özelliğini kullanmanız yasal bir zorunluluktur. Anadolubank Mobil Güvenlik sayfasında da detaylı anlatıldığı üzere Anadolubank Mobil kullanıcıları ilk girişlerinde kendilerine iletilen aktivasyon kodunu girerek, cihazları ile Anadolubank Mobil’i eşleştirmektedir. Bu eşleşme sonrası İnternet Şube’den giriş yapmak istediğinizde, tarafınıza SMS OTP (SMS ile Doğrulama) yönlendirmek yerine, uygulama üzerinden anlık bildirim göndererek güvenliğinizi sağlıyoruz.


Güvenlik Resmi ve Güvenlik Soruları

İlk İnternet Şube girişinizde kimlik doğrulama aşamalarını tamamladıktan sonra bir güvenlik resmi seçmeniz ve sizlere yöneltilen güvenlik sorularını ekranda belirtilen yönlendirmeler doğrultusunda doldurmanız beklenmektedir.

Güvenlik resmi, İnternet Şube’ye yapacağınız her girişinizde karşınıza çıkacaktır. Girişte gördüğünüz güvenlik resmi daha önce seçmiş olduğunuz resim değil ise Çağrı Merkezimiz ile görüşmeniz gerekmektedir. Güvenlik soruları ise özellikle Çağrı Merkezi üzerinden gerçekleştirmek istediğiniz işlemlerde bir kimlik doğrulama unsuru olarak kullanılacaktır.


Anında Bilgilendirme ve İşlem Sınırları

Müşterinin  gerçekleştireceği  belirli tutar para transferlerinde sistemde kayıtlı cep telefonuna uyarı mesajı gelecek ve yapılan işlem hakkında müşteri anında bilgilendirilecektir.

Anadolubank'ın teknik altyapısı ve işlem türüne göre gerçekleştirilmesi mümkün olamayan ve süreli işlemler Anadolubank tarafından belirlenen işlem saatleri ve limitleri içerisinde yapılacaktır.


Kesintisiz Hizmet

Anadolubank, mücbir sebepler ve beklenmeyen haller dışında İnternet Bankacılığı hizmetlerini 7 gün ve 24 saat süre ile açık tutacaktır. Bunlar dışında kalan sistemsel ve/veya güncelleme çalışmaları kapsamında olabilecek planlı kesintiler için Anadolubank İnternet Sitesi üzerinden müşterilere duyuru yapılacaktır.


SORUMLULUKLARINIZ - Anadolubank İNTERNET ŞUBESİ'NDE GÜVENLİĞİNİZ İÇİN DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER

Dolandırıcılık yöntemleri zamana ve teknolojiye bağlı olarak değişmekte ve artmaktadır. Çeşitli banka ve finans kurumları tarafından gönderilmiş gibi görünen sahte e-postalar son günlerde internette hızla yayılmaktadır. Bu e-postalarda verilen linkler aracılığı ile sizlerden, kişisel bilgiler, kart bilgileri ve şifreleri ile İnternet Şubesi şifreleri istenmektedir. Bu tür eylemler internet üzerinden yapılan dolandırıcılık girişimleridir. Bu tür e-postalara kesinlikle yanıt vermeyiniz ve istenen bilgileri kesinlikle girmeyiniz.

Anadolubank, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamakta ve müşterilerin kişisel bilgilerini istememektedir.

Anadolubank İnternet Şube’yi kullanmak istediğinizde tarayıcınıza sadece www.anadolubank.com.tr adresini yazınız.

Müşterileriniz, imzalamış oldukları Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi içeriğindeki İnternet Bankacılığı ile ilgili hükümler başta olmak üzere Sözleşme genelindeki tüm maddelerden sorumludurlar. Bu kapsamda imzalamış olduğunuz Anadolubank Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi'nde yer alan hususları dikkatlice okuyup, gereğince bilgi sahibi olunuz.


E-Postalarınızın Güvenliği için dikkat etmeniz gerekenler!

Size gönderilen e-postalarda bulunan herhangi bir linki tıklayarak veya farklı sayfalardan direk yönlendirilme yöntemiyle Anadolubank İnternet Şube'ye giriş yapmayınız. Anadolubank İnternet Şube'ye sadece www.anadolubank.com.tr adresi üzerinde bulunan Anadolubank İnternet Şube "GİRİŞ" linkini kullanarak giriniz.


Anadolubank İnternet Şubesi Güvenliği için dikkat etmeniz gerekenler!

Halka açık bilgisayarlarda, hesap bilgilerinizi ve kişisel şifrelerinizi ele geçirmek amacıyla kullanılan çeşitli zararlı yazılımların yüklenmiş olması riski vardır. İnternet bankacılığı işlemlerinizi, güvenliğinden emin olmadığınız halka açık alanlardan (internet kafe, restoran vb.) veya başkalarına ait bilgisayarlardan yapmayınız.

Dijital sertifika yüklemeniz için cep telefonunuza hiçbir zaman link göndermemektedir. Buna benzer, şüphe uyandıran durumlarla karşılaşırsanız kesinlikle işlem yapmayınız ve lütfen 0 850 222 55 50 Anadolubank Çağrı Merkezi'ni arayınız.

Son dönemde ortaya çıkan bazı yazılımlar, bilgisayar klavyesinde basılan her tuşun kaydedilmesini sağlamaktadır. Özellikle bilgisayarların çoklu kullanıldığı yerlerde kullanılan bu tip yazılımlardan olumsuz etkilenmemek için Anadolubank İnternet Şube'ye giriş sırasında "Sanal Klavye" uygulamasının kullanılması tavsiye edilmektedir. Bu uygulama, Anadolubank İnternet Şubesi Parola ve Şifre bilginizi "sanal klavye" üzerindeki tuşları mouse ile tıklayarak girmenizi sağlar.

Anadolubank İnternet Şube’ye (İlk kullanım dışında) girerken ŞİFRE sahasının üstünde Adınızı, Soyadınızı ve Son İşlem zamanınızı görmezseniz, şifrenizi GİRMEYİNİZ. Böyle bir durumla karşılaşırsanız, 0 850 222 55 50 numaralı Çağrı Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz.

İnternet Şube Kullanıcı kodu, Parola gibi size özel bilgileri kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşmayınız. Bu bilgileri yazılı olarak saklamayınız.

Hatırlamanızın daha kolay olacağını düşünerek adınızı, soyadınızı, doğum tarihinizi, telefon numaralarınız gibi bilgileri  vs parola olarak kullanmayınız.

Anadolubank İnternet Şube'ye girdiğinizde adres satırının bir bölümünün (Google Chrome, Mozilla Firefox) ya da tamamının (Microsoft IE) yeşil olması gerekmektedir. Adres satırında bulunan "Anadolubank A.S." bölümüne tıkladığınızda Anadolubank'ın güvenlik sertifikası açılacaktır. Lütfen sertifika detaylarını inceleyiniz ve sayfanın Anadolubank'a ait olduğunu doğruladığından emin olunuz. Güvenlik önlemlerinden tam olarak yararlanabilmeniz için browser (tarayıcı) versiyonunuzun güncel olması gerekmektedir.

İnternet Şube'den çıkarken mutlaka "Çıkış" butonunu kullanınız ve İnternet Şube'den çıktığınızdan emin olduktan sonra pencereyi kapatınız. İnternet Şube’ye giriş yapmış haldeyken bilgisayarınızdan ayrılmayınız. Ayrılmanız gerekiyorsa İnternet Bankacılığı ortamından mutlaka çıkınız.

Anadolubank çalışanları hiçbir zaman sizden şifre ya da parolanızı söylemenizi istemeyeceklerdir. Böyle bir taleple karşılaşırsanız lütfen 0 850 222 55 50 numaralı Çağrı Merkezi'ni arayarak durumu bildiriniz. 

Hesabınızda olağandışı bir hareket olduğundan şüpheleniyorsanız 0 850 222 55 50 numaralı Anadolubank Çağrı Merkezi'ni arayarak Anadolubank ile irtibata geçiniz.

Cep telefonunuzun SIM kartı bilginiz dışında bloke olursa derhal operatörünüzle ve 0 850 222 55 50 numaralı Anadolubank Çağrı Merkezi'ni arayarak Anadolubank ile irtibata geçiniz.


Bilgisayarınızın güvenliği için dikkat etmeniz gerekenler!

Bilgisayarınızda kurulu güncel bir antivirüs yazılımı olmasına dikkat ediniz. Antivirüs yazılımları, sisteminizi bilinen virüslerden ve olası saldırılardan korur. Anti-virüs yazılımı sürekli olarak güncellenmeli ve özellikle İnternet'ten dosya indirirken çalışır halde tutulmalıdır. Disket veya CD'den bilgisayarınıza program yüklemeden önce, disket veya CD'yi mutlaka virüs tarama programından geçiriniz.

Bilgisayarınızda kişisel güvenlik duvarı (Firewall) yazılımının kurulu olması, güvenliğinize olumlu katkı sağlayan bir unsurdur. Bu yazılımlar, bilgisayarınızda bulunan dosya veya bilgilerin başka bir kullanıcıya sizin bilginiz olmadan gönderilmesini ve bilgisayarınıza uzaktan erişilmesini engeller.

Kullandığınız tarayıcının güvenlik yamalarını mutlaka yükleyiniz. Bu tür güvenlik güncellemelerini kontrol etmek için kullandığınız tarayıcının yayımcısının internet sitesinde bulunan "Download" sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İnternet Şube kullanım güvenliğinizin herhangi bir biçimde olumsuz etkilendiğini düşünüyorsanız hemen 0 850 222 55 50 numaralı Çağrı Merkezi'ni arayınız.

İnternet Bankacılığı güvenliği için yayınlanan Türkiye Bankalar Birliği’nin duyurularına ulaşmak için lütfen aşağıdaki linkleri tıklayınız.

Saygılarımızla
ANADOLUBANK DİJİTAL BANKACILIK