Chip&PIN, kredi kartı kopyalama ve kayıp/çalıntı risklerini azaltan bir şifreli ödeme sistemidir. 31 Mart 2006‘da Türkiye genelinde başlamış olan Chip & PIN uygulaması, kredi kartınıza yönelik sahtecilik ve dolandırıcılık risklerine karşı son derece etkili bir koruma sağlamaktadır.
Anadolubank kredi kartının üzerindeki çip, kartın kopyalanma riskini azaltırken, 4 rakamlı şifre (PIN) ise, kartın kaybolması veya çalınması durumunda, başkaları tarafından kullanılmasını engellemektedir.
Kredi kartı alışverişlerinizde de, tıpkı ATM’den para çekmeden önce girdiğiniz şifre gibi sizden 4 rakamlı bir numara girmeniz istenmektedir. Bu numara sizin alışverişteki kişisel şifrenizdir. Şifreniz (PIN), çipli kredi kartınızla yaptığınız ödemeleri onaylamanızı sağlamaktadır.
Şifrenizi, 0 850 222 55 50 Anadolubank Çağrı Merkezi veya newww.anadolubank.com.tr Internet Şubesi adresinden internet bankacılığı şifreniz varsa alabilirsiniz. Ya da size en yakın Şubemize başvurarak şifre talebinde bulunabilirsiniz. Eğer bilgileriniz güncel değil veya eksikse, kart şifrenizi alabilmek için lütfen size en yakın Anadolubank Şubesi’ne başvurarak bilgilerinizi güncelleyiniz.
Eğer eski şifrenizi 3 defa yanlış girip bloke ettiyseniz ve İnternet Şubesi veya Telefon Bankacılığı’ndan yeni şifre aldıysanız, kartınızla yapacağınız ilk alışveriş işleminizde şifre sorulmadan gerçekleşecek olup, ikinci işleminizde yeni şifreniz geçerli olacaktır.
Eğer eski şifrenizi bloke etmediyseniz ancak hatırlamadığınız için İnternet veya Telefon Bankacılığı’ndan yeni şifre aldıysanız veya şifrenizi değiştirdiyseniz, kartınızla yapacağınız ilk alışveriş işleminizde 3 defa şifre sorulduktan sonra “Tekrar deneyiniz” mesajı çıkacak ve kartın tekrar POS makinasından geçirilmesi gerekecektir. Böylece yeni şifreniz aktifleşerek işlemlerinizde geçerli hale gelecektir ATM işlemlerinde ise yeni şifreniz hemen geçerli olmaktadır.
Çipli Anadolubank kredi kartınızın şifresini, Anadolubank ATM’lerinden, Anadolubank Şube POS’lerinden ve logosu olan diğer Banka ATM’lerinden, 0 850 222 55 50 Anadolubank Çağrı Merkezi veya newww.anadolubank.com.tr den internet şubesini tıklayarak değiştirebilirsiniz. Alışveriş sırasında POS makinelerinden ya da şifre giriş cihazlarından şifre değiştirmek mümkün değildir.
POS veya şifre giriş cihazı ( PINPAD ) ekranı, doğru şifre girip girmediğinize dair sizi bilgilendirecektir. Eğer yanlış şifre girişleriniz sonucunda şifreniz bloke edilmişse, İnternet Şubesi yada 0 850 222 55 50 nolu Anadolubank Çağrı Merkezi’ni arayarak yeni şifre alabilirsiniz.
Yurtdışında çipli kartınızı kullanırken herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, 0 850 222 55 50 nolu telefondan Anadolubank Müşteri Hizmetleri’ni arayarak yardım alabilirsiniz.