chip & PIN, kredi kartı kopyalama ve kayıp/çalıntı risklerini azaltan bir şifreli ödeme sistemidir. 31 Mart 2006‘da Türkiye genelinde başlamış olan Chip & PIN uygulaması, kredi kartınıza yönelik sahtecilik ve dolandırıcılık risklerine karşı son derece etkili bir koruma sağlamaktadır.
Anadolubank kredi kartının üzerindeki çip, kartın kopyalanma riskini azaltırken, 4 rakamlı şifre (PIN) ise, kartın kaybolması veya çalınması durumunda, başkaları tarafından kullanılmasını engellemektedir.
Kredi kartı alışverişlerinizde de, tıpkı ATM’den para çekmeden önce girdiğiniz şifre gibi sizden 4 rakamlı bir numara girmeniz istenmektedir. Bu numara sizin alışverişteki kişisel şifrenizdir. Şifreniz (PIN), çipli kredi kartınızla yaptığınız ödemeleri onaylamanızı sağlamaktadır.
Yeni şifre (PIN) oluşturmak çok kolay!
Anadolubank Kredi Kartı veya Banka Kartınızın şifresini bilmiyor ya da sadece değiştirmek istiyorsanız; tek bir SMS ile hızlı, kolay ve güvenli bir sekilde yeni bir şifre oluşturabilirsiniz!
Yeni şifre oluşturmak veyamevcut şifrenizi değiştirmek için aralarında birer boşluk bırakarak; SIFRE, kendi belirlediğiniz 4 haneli şifre, kart numaranızın son 6 hanesi ve kartınızın arkasında bulunan 3 haneli CVV kodunu yazıp, 4345’e SMS göndermeniz yeterli! (
Örnek SMS: SIFRE 1234 567890 123)
Kart şifrenizi belirlemek/değiştirmek için aşağıdaki alternatifleri de kullanabilirsiniz:
Eğer kişisel bilgileriniz güncel değil veya eksikse, kart şifrenizi alabilmek için lütfen size en yakın Anadolubank Şubesine başvurarak bilgilerinizi güncelleyiniz.
Eski şifrenizi 3 defa yanlış girip, bloke etmeniz durumda; İnternet Şubesi veya çağrı merkezinden yeni şifre aldıysanız, kartınızla yapacağınız ilk alışveriş şifre sorulmadan gerçekleşecektir. İkinci alışverişinizden itibaren yeni şifreniz geçerli olacaktır.
Eğer eski şifrenizi hatırlamadığınız için İnternet Şubesi veya çağrı merkezinden yeni şifre aldıysanız, ya da eski şifrenizi, kendi isteğinizle değiştirdiyseniz; kartınızla yapacağınız ilk alışverişinizde size 3 defa şifre sorulacak ve POS cihazı üzerinde ‘Tekrar deneyiniz’ uyarısı çıkacaktır. Kartın tekrardan POS cihazına okutulmasıyla birlikte yeni şifreniz aktif hale gelecektir. ATM işlemlerinde ise yeni şifreniz ilk işlemden itibaren geçerli olacaktır.
POS veya şifre giriş cihazı ( PINPAD ) ekranı, doğru şifre girip girmediğinize dair sizi bilgilendirecektir. Eğer yanlış şifre girişleriniz sonucunda şifreniz bloke edilmişse, İnternet Şubesi yada 0 850 222 55 50 nolu Anadolubank Çağrı Merkezi’ni arayarak yeni şifre alabilirsiniz.
Yurtdışında çipli kartınızı kullanırken herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, 0 850 222 55 50 nolu telefondan Anadolubank Müşteri Hizmetleri’ni arayarak yardım alabilirsiniz.