Anadolubank Logo
×
Bireysel   Kurumsal  
Başvuru ve Parola İşlemleri Kredi Karti
Ekstre Goruntuleme




BİREYSEL » KREDİ KARTLARI » CHIP & PIN

chip & pin

chip & PIN

chip & PIN ile Anadolubank Kredi kartlarıyla alışverişte daha da güvenli bir dönem başladı

chip & PIN nedir?

chip & PIN, kredi kartı kopyalama ve kayıp/çalıntı risklerini azaltan bir şifreli ödeme sistemidir. 31 Mart 2006‘da Türkiye genelinde başlamış olan Chip & PIN uygulaması, kredi kartınıza yönelik sahtecilik ve dolandırıcılık risklerine karşı son derece etkili bir koruma sağlamaktadır.

Anadolubank kredi kartının üzerindeki çip, kartın kopyalanma riskini azaltırken, 4 rakamlı şifre (PIN) ise, kartın kaybolması veya çalınması durumunda, başkaları tarafından kullanılmasını engellemektedir.


Şifrenizi biliyorsanız;

Kredi kartı alışverişlerinizde de, tıpkı ATM’den para çekmeden önce girdiğiniz şifre gibi sizden 4 rakamlı bir numara girmeniz istenmektedir. Bu numara sizin alışverişteki kişisel şifrenizdir. Şifreniz (PIN), çipli kredi kartınızla yaptığınız ödemeleri onaylamanızı sağlamaktadır.


Şifrenizi (PIN) bilmiyorsanız;

Yeni şifre (PIN) oluşturmak çok kolay!
 
Anadolubank Kredi Kartı veya Banka Kartınızın şifresini bilmiyor ya da sadece değiştirmek istiyorsanız; tek bir SMS ile hızlı, kolay ve güvenli bir sekilde yeni bir şifre oluşturabilirsiniz!
 
Yeni şifre oluşturmak veyamevcut şifrenizi değiştirmek için aralarında birer boşluk bırakarak; SIFRE, kendi belirlediğiniz 4 haneli şifre, kart numaranızın son 6 hanesi ve kartınızın arkasında bulunan 3 haneli CVV kodunu yazıp, 4345’e SMS göndermeniz yeterli! (
Örnek SMS: SIFRE 1234 567890 123)
 
Kart şifrenizi belirlemek/değiştirmek için aşağıdaki alternatifleri de kullanabilirsiniz:
 

  • Anadolubank İnternet Şubesi/Anadolubank Mobil
  • 0850 222 55 50 no.lu Anadolubank Çağrı Merkezi
  • Anadolubank Şubeleri
  • Anadolubank ATM’leri/Diğer Banka ATM’leri (Sadece kredi kartları için)


Eğer kişisel bilgileriniz güncel değil veya eksikse, kart şifrenizi alabilmek için lütfen size en yakın Anadolubank Şubesine başvurarak bilgilerinizi güncelleyiniz.
 
Eski şifrenizi 3 defa yanlış girip, bloke etmeniz durumda;  İnternet Şubesi veya çağrı merkezinden yeni şifre aldıysanız, kartınızla yapacağınız ilk alışveriş şifre sorulmadan gerçekleşecektir. İkinci alışverişinizden itibaren yeni şifreniz geçerli olacaktır.
 
Eğer eski şifrenizi hatırlamadığınız için İnternet Şubesi veya çağrı merkezinden yeni şifre aldıysanız, ya da eski şifrenizi, kendi isteğinizle değiştirdiyseniz; kartınızla yapacağınız ilk alışverişinizde size 3 defa şifre sorulacak ve POS cihazı üzerinde ‘Tekrar deneyiniz’ uyarısı çıkacaktır. Kartın tekrardan POS cihazına okutulmasıyla birlikte yeni şifreniz aktif hale gelecektir. ATM işlemlerinde ise yeni şifreniz ilk işlemden itibaren geçerli olacaktır.


Çipli kredi kartıyla şifreli işlemin (Chip & PIN) işleyişi

  • Ödeme yaparken, satış görevlisi çipli kredi kartınızı çip okuyucuya yerleştirecektir.
  • Çip okuyucu, sizden POS veya şifre giriş cihazına (PINPAD) şifrenizi (PIN) girmenizi isteyecektir.
  • Alışveriş tutarınızı kontrol ettikten sonra, şifrenizi girecek ve ödemenizi onaylamak için “Giriş/Enter” tuşuna basacaksınız.
  • Şifreniz size özel olduğu için ekranda görünmez. Onun yerine, her rakamı simgeleyen yıldızlar görünecektir.
  • Eğer şifrenizi girerken bir hata yaparsanız “Sil/Clear” tuşuna basın ve şifrenizi tekrar girin.
  • Ekrana ödeme işleminin gerçekleştiğine dair mesaj gelecektir. Ödeme onayından sonra, POS cihazı size slip verecektir. Slip üzerinde imza yeri bulunuyorsa, slibi imzalamanız gerekecektir; slip üzerinde imza yeri yok ise, imzalamanıza gerek olmayacaktır.
  • Çipli kartınız henüz elinize ulaşmadıysa veya mağaza Chip & PIN sistemine geçmediyse, işleminizi manyetik şerit üzerinden gerçekleştirebilir, sadece slibe imza atarak ödeme yapabilirsiniz.

Şifrenizi (PIN) yanlış girerseniz;

POS veya şifre giriş cihazı ( PINPAD ) ekranı, doğru şifre girip girmediğinize dair sizi bilgilendirecektir. Eğer yanlış şifre girişleriniz sonucunda şifreniz bloke edilmişse, İnternet Şubesi yada 0 850 222 55 50 nolu Anadolubank Çağrı Merkezi’ni arayarak yeni şifre alabilirsiniz.


Çipli Anadolubank Kartınız ile diğer ülkelerde alışveriş yaptığınızda;

Yurtdışında çipli kartınızı kullanırken herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, 0 850 222 55 50 nolu telefondan Anadolubank Müşteri Hizmetleri’ni arayarak yardım alabilirsiniz.


Şifreniz (PIN) en büyük alışveriş güvenliğiniz!

  • Şifrenizi (PIN) ve diğer güvenlik bilgilerinizi satış görevlisi de dahil olmak üzere kesinlikle kimseye söylemeyiniz.
  • Anadolubank Kredi kartınızı sizden başka kimsenin kullanmasına izin vermeyiniz.
  • Şifrenizin posta aracılığıyla gönderilmesi durumunda, şifrenizi hemen ezberleyin ve şifrenin yazılı olduğu belgeyi hemen imha ediniz.
  • Şifrenizi kesinlikle yazılı olarak saklamayın, kartınızın üzerine yazmayın ya da bir yere kaydetmeyiniz.
  • Bankanız ya da satış görevlileri sizden hiçbir zaman güvenlik bilgilerinizi ve şifrenizi söylemenizi ya da e-mail yoluyla göndermenizi talep etmeyecektir. Güvenliğiniz için bu tip taleplere yanıt vermeyiniz.
  • Şifrenizin telefon numaranızın bir kısmı, doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar olmamasına dikkat edin. 9876 ya da 1234 veya 9999 gibi bilindik sayı dizileri olmamasına özen gösteriniz.