Anadolubank Logo
×



DUYURULAR

Banka Müşterilerine Gönderilen Dolandırıcılık Amaçlı E-posta Mesajları Hakkında Kamuoyu Duyurusu - 13 Ekim 2009

Banka müşterilerinin dolandırılması amacıyla, bankaların ATM’lerinin birleşmesi süreci kullanılarak, üçüncü kişiler tarafından banka müşterilerine Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ve Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) adının kullanıldığı e-posta (elektronik posta) mesajları gönderildiği görülmektedir.

Banka müşterilerinin dolandırılması amacıyla, bankaların ATM’lerinin birleşmesi süreci kullanılarak, üçüncü kişiler tarafından banka müşterilerine Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ve Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) adının kullanıldığı e-posta (elektronik posta) mesajları gönderildiği görülmektedir.

Bu mesajlarda, ortak ATM işlemlerinin ücretsiz bir şekilde gerçekleştirilmesi için müşterilerden, gizli ve özel müşteri bilgilerinin (TC Kimlik No, Banka Adı, Kart No, CV, Parola vb.) mesajın ekindeki linkte yer alan tablonun doldurulması suretiyle kendilerine gönderilmesi istenmektedir. Bu mesajların görüntüsü (banka logo ve isimlerinin bulunması) ve kullanılan söylem, bunların TBB ve BKM tarafından gönderildiği izlenimini vermeye çalışmaktadır.

Yapılan girişimlerle söz konusu site kapatılmıştır. Ancak, bu tür dolandırıcılık girişimlerine karşı dikkat edilmesi gereken en önemli husus; bankaların ve ilgili kurumların elektronik postalar aracılığıyla hiçbir şekilde müşterilerine ait bilgileri talep etmediği ve bu yollarla sistem veya veri güncellemesi yapmadığıdır. Konuyla ilgili olarak bankaların, TBB’nin ve BKM’nin internet sitelerindeki güvenlikle ilgili açıklamaların dikkatle okunması ve uygulanması tavsiye edilmektedir.

Müşterilerin kendilerine gönderilen elektronik postalarda talep edilen bilgileri kesinlikle doldurmaması, olası dolandırıcılık eylemlerine maruz kalınmaması için büyük önem arz etmektedir.

Bilgilerinize sunulur.

Saygılarımızla,

Türkiye Bankalar Birliği